Tuesday, May 24, 2011

KEK PUDING KARAMEL

Sejenis kek yg agak asing pada aku tp sedap!! KEK PUDING KARAMEL. Membancuh satu lapisan ke satu lapisan. Yg kesemuanya ada 4 lapisan dan bermula dengan gula karamel, lapisan krim, lapisan kek dan akhir sekali lapisan meringue. Di masak secara 'double bling'. Dengan semangat yg berkobar2 aku masukkan ke dalam oven selama 1 jam. Kringggggg!!! Jam penanda waktu di oven berbunyi. Dengan tak sabarnya aku buka pintu oven dan keluarkan kek. Cantik dan menjadi dengan baik kek ini. Tak sabar nak tunggu Sejuk dan nak terbalikkan kek ini. Semua dah menunggu untuk merasai keenakkan kek ini. Jeng jeng jeng!! Aku potong dengan berhati2. Opsss!!! Sayangnya.. Di bahagian dalam kek ini kurang masak. Masih sedikit lembik tp aku dengan rakusnya ingin jugak merasai keenakkan kek ini. Potong dan masukkan ke dalam piring. Bawa ke ruang tamu dan makan bersama suami. Sedap! katanya. Tp sayang, bahagian dalam kek tak masak. Suami suruh masuk oven dan masakkan sekali lagi. Aku akur kata2nya. Masukkan ke dalam oven dan bakar sekali lagi sehinggalah aku terlelap.. Sbb kek ni dibuat malam hari, ngeee... Tersedar aje dari tido ku, kek dah hangus di bahagian atasnya. Hampa.. dan jadi makanan tong sampah. Sampai ke hari ni aku masih belum berkesempatan membuatnya lagi. Serik ke? X tau lar. Mungkin akan cuba suatu hari nanti. I'allah...

1 comment:

  1. Salam kenal! Blongnya keren dan enak;)! Saya lihat bahwa Anda upload banyak foto makanannya. Apa Anda mau mengembangkan blognya lagi?
    Kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya. Coba servis kami tanpa registrasi :)

    ReplyDelete